Seattle

Seattle

torsdag 23 augusti 2018

En ruta till

Efter mycket om och men är andra sidorutan på plats. Det som jävlats är gummilister, svårt att hitta bra begagnade och nytillverkade passar ej. I går kväll satt jag med en nytillverkad list till 93b, lite för lång alltså så jag hade kapat den 22 mm. Efter ett par timmar gav jag upp, listen bygger 3 mm för mycket och 3 mm runt om gör exempelvis 6 mm på höjden. Rutan gick inte att få dit. Mitt i eländet kom jag på att testa en originallist från 96, den är ganska lik om man vänder insidan ut. Så efter ha kapat bort ca 15 cm kom rutan på plats på en kvart, lätt då man har rätt grejer. Visst kommer jag måsta ”spackla” med nåt svart klet där jag kapat men det kan jag leva med. Med rutan på plats kunde jag inte motstå ännu en dekal, denna från försäkringsbolaget som upplyser om att bilen har stöldskydd , dvs den armerade kabeln mellan tändningslås och tändspole. Jag har aldrig sett den dekalen på en Saab men väl på andra bilar med samma stöldskydd.

1 kommentar: