Seattle

Seattle

tisdag 26 juni 2018

Motor hemma

Äntligen äntligen är motorn hemma igen efter två månaders utflykt . Eller egentligen är det ju inte samma motor som jag provkörde för snart tre månader sen för både motorblock och kolvar är nya. Men fläktbocken och remskivan, det som är grönt på bilden, är återbruk.
De förra NOS-kolvarna som gått i max en minut  ligger som en dyr påminnelse i en låda brevid. Två A kolvar och en AB är över om nån behöver.
Även om jag renoverat dyrare motorer i mina dagar så börjar detta kosta, 30 000 kr har motor och låda kostat hittills så visst, bilrenovering är inte gratis.
Om några dagar blir jag gräsänkling i några dagar så då hoppas jag motorn blir målad och kommer i bil igen.
Dessutom ringde Janne från klubben och berättade att han just skickat gummilist till vindrutan. Bra, nu kan glasmästaren komma och montera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar