Seattle

Seattle

söndag 3 juni 2018

Lite ordning tack

Såja, nu är jag tillbaka med lite mer mektid. Tog just loss främre stötfångarjärnen från den skrotiga stötfångare jag hade liggandes. Slip och lack blir nästa steg, inte så svårt men jag måste kolla att jag har färg i rätt kulör. Efter diverse kulörprov har jag både sprayburkar och vanliga färgburkar med gråfärg som är halvbra, så det gäller att se upp så man inte väljer fel. Det känns mer än dags att få huven på plats. För på rätt plats tar den minst plats på nåt sätt. Just nu står den i en bod och trängs med cyklar, gräsklippare och annat som används sommartid, så risken är stor är den nylackade huven får en smäll eller repa och det vore synd.
Min motor är nyborrad och tvättad för dyra pengar så jag hoppas den är ren. Har jag tur får jag upp den ihopsatt i midsommar. De bjuds ju ett gyllene tillfälle att måla motorn som det gjordes från fabrik, dvs man sprutmålar den ihopsatt och struntar i om färgdamm och färg hamnar där det inte ska. Det finns färgbilder på detta från tiden och de ska studeras noga nu innan motormålning.
Men först ska jag leta reda på 10 st skruvar som heter nr 89 på övre bilden. Trodde inte jag hade nån men kom på att själva fästet för huven sitter kvar på stötfångarjärnen med dessa skruvar. De skruvarna får funka som förlaga. Jag har för mig att även dessa skruvar är målade i bilens färg så järnen satt kanske på plats då karossen målades. Det har jag missat så en efterkonstruktion måste till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar