Seattle

Seattle

torsdag 7 juni 2018

I box

Efter mycket skrapande fick stötfångarjärnen grundlack i kväll i min ”lackbox”, fd pannrummet. Färgborttagning och roterande stålborstar i all ära men Morakniven klarar man sig inte utan då gammal lack ska bort från metall.
Det var min vän Kåre som visade mig  knivens effektivitet en gång för 15 år sen. Vi höll på bygga bensinmack på museet där jag jobbar och hade kommit över en Skellstolpe i original, alltså stolpen som håller snäckan. Den är många meter hög och vårt ex hade mer eller mindre legat i och under jord och såg ut där efter. Jag hade laddat upp med stålborste och olika slippapper då Kåre dök upp och hävdade bestämt att en ny Morakniv var bästa vapnet för att på stolpen hyfsat ren. Han hade rätt och fort gick det också. Det tog inte så lång tid att skrapa järnen rena denna gång heller. Hoppas på topplack i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar