Det tog ett tag, många funderingar men egentligen fanns inget alternativ. Drivpaketet ska ur och jag började demontera långsamt, grej för grej. Skruven som håller huvremmen, detsamma till signalhorn och strålkastare. Ivrigt fotograferande så jag inte missar hur något sett ut eller varit monterat. Då väl motorhuven fått plats lutad mot garageväggen tömdes kylarvattnet och sen vidare. Jag vet inte riktigt om jag gillar det här stadiet i restaureringen. Visst är det behövligt att rengöra men samtidigt tar jag mig rättigheten att skruva loss skruvar som kan ha suttit sedan 1958. Som tur är har byte av drivpaket skett en gång tidigare så antalet oskruvade skruvar är få och det är positivt för samvetet. Visst kommer delar bytas men det mesta kommer bara rengöras och sättas tillbaka. Förhoppningsvis sker motorlyftet innan julen är över.
It took a while, many thoughts but really there was no alternative. The drive pack is coming out and I started disassembling slowly, item by item. The screw that holds the hood strap, the same for the horn and headlights. Avid photographer so I don't miss how something looked or was assembled. Once the hood was in place leaning against the garage wall, the coolant was drained and then on. I don't really know if I like this stage of the restoration. Of course it is necessary to clean, but at the same time I take the right to unscrew screws that may have been sitting since 1958. Fortunately, the drive package has been changed once before so the number of screws left is few and that is good for the conscience. Sure parts will be replaced but most will just be cleaned and put back. Hopefully the engine lift will take place before Christmas is over
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar