Seattle

Seattle

torsdag 26 december 2024

Motorlyft

Det gick ganska lätt, de flesta skruvar satt väldigt löst, vissa oroväckande löst. Med en skruv kvar till själva lyftet så dök Anders upp med kaffe och då sista skruven som håller växellådan längst bak tog det stopp. Här satt en insexsskruv, mina verktyg räckte inte till så Anders fick åka hem och hämta , tack för det. Av någon anledning trodde jag att drivaxlarna kunde komma loss genom att skjuta motorn åt sidan, dra ut en axel, skjuta tillbaka och dra ut andra men inte, nåt var i vägen. Efter 20 minuters försök gav jag upp det och delade på drivknutarna och då gick det enklare. Nu väntar rengöring och finderande på hur mycket som ska målas och göras snyggt innan återmontering. Jag funderar på att sätta in nya stora kylaren men vi får se. 


It was quite easy, most screws were very loose, some worryingly loose. With one screw left for the lift itself, Anders showed up with coffee and when the last screw that holds the gearbox at the back it stopped. Here was an Allen screw, my tools weren't enough so Anders had to go home and get it, thanks for that. For some reason I thought the drive shafts could come off by pushing the engine to the side, pulling out one shaft, pushing back and pulling out others but no, something was in the way. After 20 minutes of trying I gave up and split the drive nodes and then it was easier. Now cleaning and finding out how much needs to be painted and made nice before reassembly awaits. I'm thinking of putting in the new big cooler but we'll see.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar