Seattle

Seattle

lördag 20 augusti 2022

Semester slut, nya tag

Herr K från Västerås var på besök. Sist hjälpte han till med bromsrören och tidigare var han med och fixade på 93:an. Solen kom fram och vi rullade ut bilen som stått inne ganska ensam i nästan två månader. Jobb, barn och semester har kommit emellan men nu är det dags för nya tag. Jag har någon slags  plan för hur fortsättningen ska gå till. Hoppas få lite hjälp med några moment. Till att börja med blir det en inventering av läge och prylar. Avgassystemet tänkte jag ta mig an rätt snart. Få flera fästen fattas på karossen, dom var bortrostade, här blir det att börja  på nytt. Röret ska nästan hänga fritt för att inte fästet ska vibrera sönder, det löper med korta balataremmar i ” hällor” som sitter under bilen. Jag har bilder  på det tror jag så det ska gå att tillverka nytt. Vågar man tro på provstart innan nyår? Vi får se.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar