Seattle

Seattle

onsdag 24 augusti 2022

Även om den nylackade bilen ser allt annat än nylackad ut måste den, lacken alltså, tas om hand. Mitt sista lager var Autosolpolering och det gav en fin yta, men ack så känslig för  regn. Vita partier- och rinningar syns efter 4 dagar i friska luften i Trollhättan, regn lämnar spår. Direkt då vi kom hem drog Kåre på 3 lager sealer, den torra lacken sög åt sig som en svamp som inte sett vatten på länge. Redan tidigare hade jag testat med vax men det la sig som .en kostig blank smet ovanpå. Nu har jag gjort ett nytt test med samma vax från Autosmart och det blir jättefint. Undra om inte lacken hade torkat riktigt sist? Jag väntade ( nästan)ut tiden som lackeraren satt som minimum innan jag fick börja polera. Kanske var det för kallt i garaget och tillsammans med min otålighet var förutsättningarna dåliga, jag borde måhända ha väntat. Tänker tanken om bilen blir för blank men hejdar mig, det ser bra ut. Dessutom är min erfarenhet att det inte  räcker att vaxa  bara en gång, om någon månad måste det bättras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar