Seattle

Seattle

måndag 21 februari 2022

Operation överdrag

Det blir två spår på gällande klädsel. De ursprungliga men ledsna stolarna och sidorna läggs på hyllan så länge och överdragsklädseln som kommer från  en 1951 års Saab plockas fram och beklär ursprungliga baksäte och ett par andra 92-stolar. Nya sidor i grön och grå galon med samma gräddvita kederlist är beställt av tapetseraren/sadelmakaren. Varför gör jag så här? Jo, jag får inte originaltyget nog rent helt enkelt. Det får bli ett långtidsprojekt. Samtidigt slår jag ett slag för gamla överdrag. Hur många gånger har man inte läst om lyckliga bilägare som hittat en originalklädsel i perfekt skick under överdraget? Det är fantastiskt men samtidigt skrotas ett överdrag som kanske suttit i bilen sen den var ny. Den klädseln har också ett historiskt berättigande. Även i min bil har haft överdrag, lämningar av röd galon syns under stolarna,  så helt fel ute är jag inte.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar