Seattle

Seattle

onsdag 29 december 2021

Nummer

Vissa saker förtränger jag, växellådan har legat gömd i garaget utan uppmärksamhet. Det krävdes att Robert i Motala publicerade bilder på sin lådöversyn för att få mig att vakna. Naturligtvis bjuder en sån översyn på några moment som är svårare än vad jag själv mäktar med. Medbringarna sitter ofta som berget och rätta verktygen behövs. Det finns en original avdragare enligt verkstadshandboken med vem har en sån avdragare idag? Jag började lugnt med att lokalisera tillverkningsnummer, 64. Det är lågt och lådan kan nog vara bilens ursprungliga. Men det stämmer illa med både chassienummer och motornummer. Å andra sidan vet jag inte alls någonting om hur och när Saab tillverkade sina första lådor. Det kanske fanns ett lager att plocka ur då tillverkningen av bilar började?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar