Seattle

Seattle

fredag 3 december 2021

Naturligtvis inte

Även vid upphämtning såg fälgarna  bra ut men på väg till garaget skedde en förvandling, alternativt var det lysrören i garaget som avslöjade mitt dåliga val av kulör. Alldeles för grön, saknas lite blått om man jämför med de delar som är orörda på bilen, de är inte många. Ett djupt andetag och sen var det bara att köra ytterligare ett varv med färgprov och funderande. NCS - och RAL-koder är inte finkalibriga skalor, hoppen på kulörstegen är rejäla. Men så länge jag inte vill blanda själv och färgtypen mäts i de två skalorna bläddrade jag vidare bland proverna. Och helt plötsligt låg RAL 6028 framför mig. Mycket lik den jag redan lackat men blåare. I morse köptes lacken och i morgon ska jag testa lite. Men sen blir det inte så många svängar till, någonstans måste man ge sig med detta vansinne. Tänk så enkelt allt vore  om alla bilar vore svarta.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar