Seattle

Seattle

onsdag 27 januari 2021

Mycket skärmtid nu

Jag har nämnt skärmarna förr men nu är det på allvar dags att ta tag i den biten. Bilen har alla fyra ursprungliga skärmar kvar men dom är i mycket dåligt skick, helst bakskärmarna, har sällan sett sämre. Jag har även berättat att bilen blivit omlackad två gånger under sin brukstid på 15 år. Det övre lagret, det mörkgröna, satt dåligt och detsamna har jag tagit bort och bilen ståtar nu i lacklager nummer två vilket i sin tur är otroligt lik den ursprungliga kulören. Då den mörkgröna färgen försvann kom skadorna på skärmarna fram, rost och mycket spackel, tråkigt. Samtidigt upptäckte jag att skärmkanterna inte såg ut som jag är van eller  har sett på någon 92 ( jag har inte kollat jättemånga), den är rullad som på en 30/40-talsbil, se vänsta figuren på bild. Ingen av mina andra 9 reservdelsskärmar såg ut så utan de har en kant invikt 90 grader, höger på bilden. Att montera en skärm med fel profil på kanten är naturligtvis otänkbart. Så vad göra? Jag och skärmarna har beställt tid hos plåtdoktor Julle, jag är rädd att domen blir hård.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar