Seattle

Seattle

onsdag 26 augusti 2020

Att måla eller inte måla

Jag ska inte säga att jag är less på kabeldragning men det behövs lite nytt i garaget, nåt som ger projektet lite bränsle liksom.
Visst borde jag dra nya bromsrör men, nej. Jag ger mig på motorn.
Insidan är ju redan fixad. Motor och låda ska dockas ihop, delar ska målas och nån packning bytas.
Även om motorn är en okörd skolmotor så har år efter år på verkstads-och garagegolv gjort sitt. Sliten färg och lite ytrost här och där.
Jag hade tänkt måla om blocket och har skaffat färg men nu börjar jag ångra mig.
Rådfrågade Kåre och fick ett bestämt nej, skicket passar ju bilen.
Jo, det är ju sant men lite puts på omkringliggande eller påhängande delar blir det allt. Spissvärta på grenröret bland annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar