Seattle

Seattle

torsdag 21 maj 2020

Evighetsbilen

 För 28 år sen köpte jsg och min dåvarande hyresgäst Kåre en Saab 93 b på Rödön i Jämtland. Vi betalade 1 krona. Föga anade vi då att samma bil skulle komma och gå från gården en gång per decennium, idag var den tillbaka konstigt nog.
Redan1992 var bilen sämre än vad den såg ut först. Rost därbak hade diskvalificerat den som trafikduglig redan på 1970-talet. Det insåg vi ganska snabbt och för 500kr såldes den vidare och baxades in i en lada 15 mil bort. 10/15 år senare köpte jag tillbaka den och väl hemma la jag pannan i djupa väck och insåg att den var bra dålig, men en kompis var intresserad av den. Ny resa 10 mil bort men efter några år hämtade jag den igen. Konstigt nog var den fortfarande lika dålig. Nåja, ny resa i 10 mil och inkörd i loge/garage. Sen hände nåt. En krockad 95:a behövde innerskärm och golv och 3 kaptrissor senare var delar av bilen på väg hem. Efter det har smådelar hämtats då och då men nu behövs lite plåt till GT:n så enklast var att hämta hem bilen.
Samma bil, samma jacka. Och folk klagar på att jag byter bil för ofta..,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar