Seattle

Seattle

söndag 17 maj 2020

Början och slut

Med risk för att låta deppig eller för filosofisk. Bilden har jag tagit från Facebook, vet tyvärr inte vems den är, hade gärna uppgivit fotografens namn på en så här fin bild.
Nåväl, en röd 93:b från 1959. En drömbil. Det beror nog på att den första tvåtakt jag minns var just en sån. Har alltid velat ha en men aldrig lyckats. De få objekt jag ägt har det inte varit läge att renovera av olika anledningar. Nu har jag ju nästan en sån här bil, en GT dessutom.
Ändå ligger det och skaver lite i sinnet, längtan efter en. Köp en då kanske nån tänker. Visst, men då måste man först hitta en och ha råd, tid och plats. Det har jag inte riktigt nu. Tänk att man vill så mycket och att livet inte är oändligt. Nån gång innan det är för sent vill jag äga en. En fin bild är det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar