Seattle

Seattle

fredag 20 september 2019

Backjobb

Gav mig själv backjobb på instrumentbrädan. Dels använde jag nog ett dåligt spraylim för det släppte här och där.
Men främst var det galonen som retade mig. Den ska ha en textil struktur, mkt vanligt på galon förr. Idag har många galoner en läderstruktur.
Så jag började om. Den minst sagt dåliga blå galonen som satt på en originalbräda jag fick med köpet togs fram. Baksidan var full av rost, lim och nåt som liknade ett textil som galonen varit limmad på. Efter nån timme med vassaste jaktkniven hade jag skrapat så rent det gick och med nytt spraylim förenades galonen med instrumentbrädans plåt.
Sen lackades det hela svart. Röd bil= svart galon.
Hela brädan är långt ifrån klar men nåt steg är taget i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar