Seattle

Seattle

måndag 26 juni 2017

Tre timmar torkare

Innan instrumenten kommer på plats är det en hel del som måste dit först har jag märkt, kanske även dörrlisterna, jobbigt då jag inte alls har dom i ordning. Lite lättare var torkarmekanismen. Jag trodde det bara var att putsa upp men "bara" då det gäller renovering är ett väldigt subjektivt begrepp. Det som tog tid idag var nr 7 på bilden nedan. Den delen består av två större bitar, ett gängat rör och inuti den själva stången som torkararmen sitter på. Stången bör löpa lätt i röret, annars går det trögt och torkarmotorn får jobba hårt. Mina gick mycket trögt, den ena satt fast. Så det var bara att börja plocka isär och rengöra/smörja, följt av montering. 3 timmar senare satt det på plats, nu saknas torkararm och torkarblad, bara att leta. På väg in från garaget kom brevbäraren med ett Traderaköp, en biljett från fotbollsmatchernas match, 1/2 finalen mot Västtyskland 1958, bra dag alltså.

2 kommentarer:

  1. Jag kan eventuellt ha NOS torkararmar och blad liggandes.

    SvaraRadera
  2. Oj, så kul, hör gärna av dig, 070-6694996 eller henric.tungstrom@telia.com

    SvaraRadera