Seattle

Seattle

tisdag 20 juni 2017

En matt sak

Montering av instrumentbräda har börjat. Känns som jag vill ha det på plats så snart som möjligt då så mycket utgår därifrån. Innan det var för sent påminde Claes J mig att brädan inte skulle vara högblank utan lite mattare. Hur matt på nån skala har ingen kunnat svara på. Jag hade ju originalbrädor liggande så efter en del jämföranden enades jag och lackkillarna om vad dom kallade "glans 60", och det känns helrätt. Instrument och knappar tar en hel del tid att montera, man vill ju inte repa det nylackade. De små vita plastringarna uppe i hörnen är inte helt fräscha, vet inte om dom ska få vara så, alternativet är väl att lacka dom med risk att dom tappar all känsla, lite av bilens patina vill jag ha kvar även om mycket är nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar