Seattle

Seattle

tisdag 12 april 2022

Inte bra

Så hände det jag blivit varnad för av vissa, något som andra sagt var överdrivet. Jag säger inte att någon hade fel. Den äldre typen av hjulbultar har platt skalle och är även lite grannare. Då jag skulle skruva dit bakhjulet gick en bult rakt igenom fälgen, den fräste upp hålet liksom. Som tur var gick det fortfarande bra med bult av nyare modell, allt syns på bilden. Varför det blir så här är svårt att säga, fälgen kan vara utsliten eller så är det en tidig typ som inte är bättre. Det fanns troligtvis en anledning till att den nya varianten av bult har en grövre fläns. Hur som helst lägger jag nu de ursprungliga skruvarna på hyllan till förmån för de nyare, för att tappa en fälg i farten vill jag inte.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar