Seattle

Seattle

onsdag 1 april 2020

Nåt nytt

Nu börjar jag få ihop rattstången efter lackering av de olika delarna.
Den stora klumpen, rattkonsol eller vad det nu heter, är lite special.
Bilen var treväxlad original men nu sitter det en fyrväxlad låda i bilen. Den får sitta kvar. Växelspaken skiljer mellan de två typerna så rattstången var bytt mot den typ som kom 1964.
Den såg illa ut. Med bilen följde en omgjord från treväxlad till fyrväxlad. Man har gängat upp ett hål så själva växelspaken kan flyttas över. Bra så.
Men jag kände inte igen blinkersspaken. Efter lite koll hit och dit så måste det vara av en äldre modell, före # 49801, dvs 1959 års modell. Jag har haft många 93:or men bara två äldre. Kollade väl inte in blinkersspaken på dom vad jag minns.
Nåja, den lär ju funka denna också. Men, iofs, den är inte av självåtergående typ. Vi får se hur jag gör med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar