Seattle

Seattle

lördag 5 oktober 2019

Inredningstankar

Genom en smutsig ruta omgiven av en slitet gummi finns tankar om inredning.
Bilen begåvades med lite nygamla pinaler under USA -tiden.
Instrumentbrädan, den hemmasnickrade har jag nog nämnt, den ska bytas ut mot en original. Saknar den där ”omöjliga” askkoppen bara.
Ratten hänger kvar, hel ser det ut som och mörk i träet. Den vågar jag inte slipa men blankdelarna måste putsas. Rattcentrum är rött men har varit svart enligt bilder på bilen. Vad som är rätt och ursprungligt vet jagvinte men jag gillar den svarta varianten. Får testa båda och känna efter.stolarna fram är från Saab Sport. Hur länge dom suttit i bilen är svårt att säga men i alla fall sen 80-talet, några GT-stolar äger jag inte så dom får sitta ett tag. Tråkigt nog är varesig galon, tyg eller form på sportsäten samma som GT:ns. Även baksätet är bytt, delvis. Ryggen är Sport men sätet med trälådan ursprungligt. Dörrsidor var bytta mot standardmodellens men ett par av rätt modell finns med, inte i nyskick med ok. Innertaket har nån rivit ut så det måste kompletteras. Nya finns för en juste peng men det vore kul att hitta ett begagnat även om jag tror det blir svårt. Slutligen mattan, grrrr, den är omöjligare än askkoppen. Nu ligger en röd matta i bilen men jag vill verkligen ha tag i en grårandig. Jo, höll på glömma tätningslisten i dörren, sitter en modern på plats som inte är så pjåkig men långt ifrån originallik, om nu det är viktigt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar