Seattle

Seattle

söndag 15 juli 2018

Hur svårt kan det vara

Glasmästaren kom i torsdags för att hjälpa till med sidorutor, mina egna försök hade slutat med förstörda gummilister och en övertygelse om att jag behövde just en glasmästare. Men inget stämde. Mina nyinköpta gummilister var felande, för stora och spåren för grunda, nåt som resulterade i att paketet ruta+list var minst 1 cm för stort mot hålet i karossen. Arbetet avbröts alltså och glasmästaren for hem.
Efter några telefonsamtal och lite deppande i soffan blev jag lite förbannad och hämdlysten, hur svårt kan det vara...Väl ute i garaget igen greppades en väl använd men fullt juste gummislist från en 93b. Den är lite längre än till min 93f så jag skar sonika bort en bit och började montera och 5 minuter senare satt rutan där. I glädjeyran över min triumf fångade jag sprayburken med glasrengörning innan det nytillverkade besiktningsmärket skulle monteras, men aj aj, jag hade tagit fel flaska och upptäckte snart att jag hade spraylim på rutans in och utsida. Som tur var gick det lätt att torka bort. Flaskorna är lite lika ändå.
Är trots allt nöjd med resultatet även om jag måste ”spackla ihop” skarven på gummilisten med lämplig massa och, inte minst, hitta en lika lämplig list till höger sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar