Seattle

Seattle

lördag 12 maj 2018

Morrhår

Lite puts på morrhåren behövs, eller grillribba som nr 5 på bilden heter. Dessa ribbor är ofta fula och verkar levat ett hårt liv. Att hitta nya känns mkt svårt, att hitta bra bara svårt.
Jag hade lagt undan 4 st som jag tyckte såg ok ut först men idag då jag tog fram dom ur hyllan kändes dom sådär. Klara spår av krigsskador av olika slag, huggmärken och böjningar. Dom är även svåra att bedömna på så sätt att en ribba som ser bra ut först kanske inte blir så bra då den putsats och tvärtom.
Nåja, jag putsade upp 3 av dom lite snabbt, den sista gick av då jag försökte räta ut den. De 3 blev hyfsade, kanske värda att gå vidare med med ett tyngre artilleri av putsgrejor.
Men först ska jag kolla om jag har fler på lager som kan vara bättre, i alla fall en till måste jag hitta som ersättning för den jag bröt av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar